Khasiat Budu  

Posted by Insan yang kerdil in


Tengah belek2 dan selongkar beberapa laman kat i-tenet ni aku terjumpa plak cerita pasal makanan kesukaan ore pantai timur terutamanya ore klate(termasuk aku le) iaitu budu. Tak ku sangka plak sebenarnya budu ni tersimpan pelbagai khasiatnya yang tersendiri. Mulanya aku ingat artikel tersebut hanya direka2 ke. Rupanya ia telah terbukti melaui kajian saintific. Dikatakan bahawa budu adalah baik untuk tujuan kecantikan. Sehinggakan ada yang memasukkan kandungan budu kedalam produk kosmetik. Antara khasiat budu ni ia berkesan sebagai agen mencerahkan kulit dan antipenuaan. Melalui artikel itu juga mengatakan bahawa budu mampu membuatkan seseorang lebih pintar kerana ia merangsang sel otak. Budu seumpama cecair pelbagai vitamin yang memenuhi segala keperluan untuk tubuh badan. Sebagai pemakan budu tegar, rasa bangga jugak la aku bahawa makan yang selama ni di perlekehkan oleh banyak pihak rupanya tersimpan penawar kesihatan yang banyak padanya.

Jadi, sesiapa yang sebelum ini belum pernah merasa kelazatan budu boleh la cuba berjinak untuk makan makanan istimewa orang pantai timur.

nak tahu lebih lanjut tentang budu.
baca disini : kosmo - wikipedia - facebook.

This entry was posted on Saturday, March 19, 2011 at 8:02 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 comments

Cucu Puan Mazili, Kanser Leukimia ALL B- Cell.
Puan Mazili ada cucu lelaki berumur 3 tahun 8bulan yang dulu menghidap kanser Leukimia ALL B-Cell (Acute Precursor B-Cell All). Kalau dulu dia mengalami komplikasi limpa dan hati yang dah bengkak tapi sekarang syukur dia dah sembuh dengan rawatan doktor dan rawatan dari Jutawan Herbs.Sekarang dia menjalani kehidupan seperti kanak-kanak sihat lain.
..................................................................

▪️Puan Roselawaty bt Jaafar, Kanser payudara tahap 2.
Pada tahun 2019 doktor telah mengesahkan dia menghidap kanser payudara tahap 2. Sekarang ni dah sembuh dari kanser selepas membuat rawatan di hospital dan mengamalkan Jus Jutawan Herbs.

.................................................................

▪️Puan Zalina bt Ismail, Kanser Payudara.
Dia telah disahkan menghidap kanser payudara pada tahun 2018 dan kini dah sembuh setelah menjalani rawatan hospital dan merawat dengan rawatan Jus Jutawan Herbs.

..................................................................

▪️Puan Noraini Yusof, Kanser Payudara tahap 3.
Pada tahun 2017 dia disahkan doktor menghidap kanser payudara tahap 3.size ketulan kanser Puan Noraini dalam 13.3 cm. Disamping meneruskan rawatan hospital, dia juga terus kekal minum Jus Neo Plus Jutawan Herbs yang juga merawat dan memastikan kesihatan terus baik. Keputusan ujian kesihatan semua bagus dan sekarang dah sembuh.

...............................................................

Nanti boleh hubungi saya sendiri untuk testimoni2 td tu yer dan testimoni2 pesakit2 lain dan banyak lagi ..😉

Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap saya sendiri okay👇🏻
En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


💐Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..🤲🏼


Call order wasap@call saya- En mohd zuhairi- 0174687570

😁kalau wasap saya blas lambat (biasa nya sebab ramai yg wasap saya.)
Tak pa nanti sy balas wasap pelan2 taw
#sharepadayangmemerlukan
#sharing is caring
En. Mohd Zuhairi ,Pengasas Jutawan Herbs- 017468 7570

September 24, 2022 at 6:29 AM

Post a Comment